Konferencja Gastronomiczna Poznań

PROGRAM KONFERENCJI

od 9:30

REJESTRACJA UCZESTNIKÓW

10:00 – 10:30

STARTUJEMY Z DOBRĄ ENERGIĄ

TAKTYKA NETWORKINGU
warsztat

10:30 – 11:00

RAPORT MADE 2018 – BĄDŹ 3 KROKI PRZED

Zbadaliśmy otoczenie rynkowe i przedstawiamy swoisty drogowskaz, którędy biec z liderami branży gastronomicznej. Ciekawostki i nieoczywistości, które w tym szczególnie wrażliwym biznesie mogą odpowiadać za sukces. Szukaliśmy wartości dodanej, która wyróżnia i pozwala na osiągnięcie przewagi rynkowej. Przychodząc na konferencję poznacie efekt naszych poszukiwań dotyczących rynku polskiego jako pierwsi, ponieważ właśnie wtedy odbędzie się inauguracja części opisującej nasz rodzimy rynek. Natomiast już teraz można pobrać część 1 RAPORTU MADE Świat

Kierunki zmian i rozwoju w gastronomii, inspiracje i ich przełożenie na biznes. Polska i świat.

prezentacja

11:00 – 11:30

3 KROKI PRZED W SERWISIE – NOWA GENERACJA KELNERÓW

Na prośbę polskich restauratorów chcemy pracować nad podniesieniem rangi zawodu kelnera. Chcemy pokazać bezpośrednie przełożenie jego umiejętności na dochodowość restauracji. Jednocześnie chcemy zmienić wizerunek tego zdewaluowanego zawodu, pokazać perspektywy tego fachu i przyciągnąć do niego ambitnych ludzi. Pokażemy Wam tych, którzy robią to rewelacyjnie. Poznajcie historię spełnionych ludzi sukcesu: wywiady z kelnerami i restauratorami.

Podczas debaty odpowiemy na pytania:

  • dlaczego jest problem z serwisem w restauracjach?
  • jakie są sposoby i rozwiązania, aby wesprzeć restauratorów w podnoszeniu jakości serwisu w Polsce
  • czy kelner-student to samo zło?
  • jaka powinna być konstrukcja płac, aby kelner był zmotywowany?
  • nowe pokolenie – nowy zawód – nowy kelner: czy to możliwe?

DO USŁUG – NOWI KELNERZY – wprowadzenie do ogólnopolskiej kampanii promującej zawód kelnera i podnoszącej jakość serwisu w restauracjach

wstęp

O nowej jakości w polskim serwisie – system wynagrodzeń i premiowanie, wiedza i praktyka, zaangażowanie i doświadczenie gościa

dyskusja

O nowej usłudze

11:30 – 12:00

NETWORKING W PRAKTYCE

nowe znajomości, kontakty biznesowe, integracja

12:00 – 13:15

3 KROKI PRZED W PARTNERSTWIE

Panel dyskusyjny restauratorów i dostawców zaangażowanych w rozwój biznesu restauracyjnego. Pokazujemy, w jaki sposób umiejętnie układać współpracę, korzystać z wiedzy, znajomości rynku i wsparcia biznesowego partnerów. Jakie poza adekwatną do jakości ceną produktów i usług są zasady ich doboru?

Podczas panelu dyskusyjnego:

  • dowiesz się, na jakie wsparcie dostawców mogą liczyć restauratorzy: rabaty, akcje promocyjne, szkolenia, akademie
  • poznasz zasady i mechanizmy współpracy, wzajemne zobowiązania i umowy np. jak umiejętnie skomponowane menu podniesie dochodowość Twojej restauracji – w oparciu o przykład karty win
  • poznasz innowacyjne rozwiązania dostawców wspierające pracę w kuchni
  • poznasz „use case” – przykłady dobrej współpracy

Dostawcy – partnerzy w biznesie i rozwoju pracowników – szanse i zagrożenia, systemy bonusowe, wsparcie marketingowe, grupy zakupowe

debata

13:15 – 14:15

LUNCH & NETWORKING W PRAKTYCE

nowe znajomości, kontakty biznesowe, integracja

14:15 – 15:15

3 KROKI PRZED W ZARZĄDZANIU BIZNESEM

prelekcja

PRAWO – Prawo pracy w gastronomii

FINANSE – (nie) LICZYSZ, (nie) ZARABIASZ

HR – Marka pracodawcy a marka firmy

O nowej usłudze – MADE Progress SKUTECZNY MANAGER i FINANSE

15:15 – 16:15

3 KROKI PRZED W MARKETINGU

W tej części spotkania wytłumaczymy zasady skutecznego  marketingu w gastronomii.

Czy dobre jedzenie w restauracji to dzisiaj za mało? Co jeszcze możemy zrobić, aby skutecznie przyciągać i przywiązać do nas gości. Nowoczesny marketing w gastronomii to przemyślana strategia, ciekawa opowieść, piękny obraz i przekonywujący ludzie, których chcemy odwiedzać, bo tworzą właściwą atmosferę.

Dowiesz się:

  • czy warto zatrudniać studenta do prowadzenia mediów społecznościowych restauracji?
  • kiedy marketing to inwestycja, a kiedy wydatek?
  • jak naturalnie i bez nacisków zaangażować pracowników w komunikację marketingową Twojej restauracji
  • czy warto łączyć siły z innymi w działaniach wizerunkowych?
  • podpowiemy, jak działać pomysłowo przy ograniczonym budżecie, co w gastronomii jest zjawiskiem powszechnym

To będzie  kreatywna pigułka wiedzy, która pozwoli otworzyć nowy rozdział marketingu w Twojej restauracji.

prelekcje z gośćmi

Filmy w gastronomii – wydatek, fanaberia, czy konieczność?

Storytelling – marketing opowiedziany ze smakiem

Pracownicy w social media – szansa czy zagrożenie?

Kooperacja – poznańscy kucharze, razem czy osobno? Jak zrobić wydarzenie z sensem?

O nowej usłudze

16:15 – 16:45

NETWORKING W PRAKTYCE

nowe znajomości, kontakty biznesowe, integracja

16:45 – 17:15

3 KROKI PRZED W GASTRONOMII HOTELOWEJ

Śniadania, wesela i przyjęcia w hotelu to istny samograj biznesowy, ale czy na pewno?  To zagwozdka dla wielu – czy rzeczywiście jest sens promować restaurację hotelową? Jest nowy trend na świecie w marketingu gastronomicznym, za którym podążyło wiele znanych sieci hotelowych i hoteli butikowych. Czy restauracje hotelowe mogą stać się konkurencją dla indywidualnych? Porozmawiajmy!

HOTELARSTWO – najskuteczniejsze praktyki budowania przewagi rynkowej dzięki restauracji

dyskusja

17:15 – 18:00

MADE TALKS – MADE TRAVEL

Świat stoi otworem, więc posłuchajmy.

case studies

Z GWIAZDKĄ Z BARI PRZEZ PARYŻ DO WARSZAWY – fine dining to szansa czy utopia biznesowa?   

FINE DINING WEEK – Oswajanie kuchni premium   

Z WARSZAWY DO BERLINA – Supper Club, czyli pomysł na biznes i promocja Polski w jednym 

Z LONDYNU DO SZANGHAJU – kluczowe trendy w architekturze gastronomicznej –
pop & fine dining 

O nowej usłudze

18:00

ZAKOŃCZENIE KONFERENCJI

19:00

AFTERPARTY

Uwaga!
Organizatorzy zastrzegają sobie drobne zmiany w programie, które wynikną z przyczyn od nich niezależnych.