PROGRAM KONFERENCJI
od 9:30
REJESTRACJA UCZESTNIKÓW
10:00 – 10:30
STARTUJEMY Z DOBRĄ ENERGIĄ
TAKTYKA NETWORKINGU
warsztat
10:30 – 11:00
RAPORT MADE 2018 – BĄDŹ 3 KROKI PRZED
Zbadaliśmy otoczenie rynkowe i przedstawiamy swoisty drogowskaz, którędy biec z liderami branży gastronomicznej. Ciekawostki i nieoczywistości, które w tym szczególnie wrażliwym biznesie mogą odpowiadać za sukces. Szukaliśmy wartości dodanej, która wyróżnia i pozwala na osiągnięcie przewagi rynkowej. Przychodząc na konferencję poznacie efekt naszych poszukiwań dotyczących rynku polskiego jako pierwsi, ponieważ właśnie wtedy odbędzie się inauguracja części opisującej nasz rodzimy rynek. Natomiast już teraz można pobrać część 1 RAPORTU MADE Świat
Kierunki zmian i rozwoju w gastronomii, inspiracje i ich przełożenie na biznes. Polska i świat.
prezentacja
11:00 – 11:30
3 KROKI PRZED W SERWISIE – NOWA GENERACJA KELNERÓW
Na prośbę polskich restauratorów chcemy pracować nad podniesieniem rangi zawodu kelnera. Chcemy pokazać bezpośrednie przełożenie jego umiejętności na dochodowość restauracji. Jednocześnie chcemy zmienić wizerunek tego zdewaluowanego zawodu, pokazać perspektywy tego fachu i przyciągnąć do niego ambitnych ludzi. Pokażemy Wam tych, którzy robią to rewelacyjnie. Poznajcie historię spełnionych ludzi sukcesu: wywiady z kelnerami i restauratorami.
Podczas debaty odpowiemy na pytania:
- dlaczego jest problem z serwisem w restauracjach?
- jakie są sposoby i rozwiązania, aby wesprzeć restauratorów w podnoszeniu jakości serwisu w Polsce
- czy kelner-student to samo zło?
- jaka powinna być konstrukcja płac, aby kelner był zmotywowany?
- nowe pokolenie – nowy zawód – nowy kelner: czy to możliwe?
DO USŁUG – NOWI KELNERZY – wprowadzenie do ogólnopolskiej kampanii promującej zawód kelnera i podnoszącej jakość serwisu w restauracjach
wstęp
O nowej jakości w polskim serwisie – system wynagrodzeń i premiowanie, wiedza i praktyka, zaangażowanie i doświadczenie gościa
dyskusja
O nowej usłudze
11:30 – 12:00
NETWORKING W PRAKTYCE
nowe znajomości, kontakty biznesowe, integracja
12:00 – 13:15
3 KROKI PRZED W PARTNERSTWIE
Panel dyskusyjny restauratorów i dostawców zaangażowanych w rozwój biznesu restauracyjnego. Pokazujemy, w jaki sposób umiejętnie układać współpracę, korzystać z wiedzy, znajomości rynku i wsparcia biznesowego partnerów. Jakie poza adekwatną do jakości ceną produktów i usług są zasady ich doboru?
Podczas panelu dyskusyjnego:
- dowiesz się, na jakie wsparcie dostawców mogą liczyć restauratorzy: rabaty, akcje promocyjne, szkolenia, akademie
- poznasz zasady i mechanizmy współpracy, wzajemne zobowiązania i umowy np. jak umiejętnie skomponowane menu podniesie dochodowość Twojej restauracji – w oparciu o przykład karty win
- poznasz innowacyjne rozwiązania dostawców wspierające pracę w kuchni
- poznasz „use case” – przykłady dobrej współpracy
Dostawcy – partnerzy w biznesie i rozwoju pracowników – szanse i zagrożenia, systemy bonusowe, wsparcie marketingowe, grupy zakupowe
debata
13:15 – 14:15
LUNCH & NETWORKING W PRAKTYCE
nowe znajomości, kontakty biznesowe, integracja
14:15 – 15:15
3 KROKI PRZED W ZARZĄDZANIU BIZNESEM
prelekcja
PRAWO – Prawo pracy w gastronomii
FINANSE – (nie) LICZYSZ, (nie) ZARABIASZ
HR – Marka pracodawcy a marka firmy
O nowej usłudze – MADE Progress SKUTECZNY MANAGER i FINANSE
15:15 – 16:15
3 KROKI PRZED W MARKETINGU
W tej części spotkania wytłumaczymy zasady skutecznego marketingu w gastronomii.
Czy dobre jedzenie w restauracji to dzisiaj za mało? Co jeszcze możemy zrobić, aby skutecznie przyciągać i przywiązać do nas gości. Nowoczesny marketing w gastronomii to przemyślana strategia, ciekawa opowieść, piękny obraz i przekonywujący ludzie, których chcemy odwiedzać, bo tworzą właściwą atmosferę.
Dowiesz się:
- czy warto zatrudniać studenta do prowadzenia mediów społecznościowych restauracji?
- kiedy marketing to inwestycja, a kiedy wydatek?
- jak naturalnie i bez nacisków zaangażować pracowników w komunikację marketingową Twojej restauracji
- czy warto łączyć siły z innymi w działaniach wizerunkowych?
- podpowiemy, jak działać pomysłowo przy ograniczonym budżecie, co w gastronomii jest zjawiskiem powszechnym
To będzie kreatywna pigułka wiedzy, która pozwoli otworzyć nowy rozdział marketingu w Twojej restauracji.
prelekcje z gośćmi
Filmy w gastronomii – wydatek, fanaberia, czy konieczność?
Storytelling – marketing opowiedziany ze smakiem
Pracownicy w social media – szansa czy zagrożenie?
Kooperacja – poznańscy kucharze, razem czy osobno? Jak zrobić wydarzenie z sensem?
O nowej usłudze
16:15 – 16:45
NETWORKING W PRAKTYCE
nowe znajomości, kontakty biznesowe, integracja
16:45 – 17:15
3 KROKI PRZED W GASTRONOMII HOTELOWEJ
Śniadania, wesela i przyjęcia w hotelu to istny samograj biznesowy, ale czy na pewno? To zagwozdka dla wielu – czy rzeczywiście jest sens promować restaurację hotelową? Jest nowy trend na świecie w marketingu gastronomicznym, za którym podążyło wiele znanych sieci hotelowych i hoteli butikowych. Czy restauracje hotelowe mogą stać się konkurencją dla indywidualnych? Porozmawiajmy!
HOTELARSTWO – najskuteczniejsze praktyki budowania przewagi rynkowej dzięki restauracji
dyskusja
17:15 – 18:00
MADE TALKS – MADE TRAVEL
Świat stoi otworem, więc posłuchajmy.
case studies
Z GWIAZDKĄ Z BARI PRZEZ PARYŻ DO WARSZAWY – fine dining to szansa czy utopia biznesowa?
FINE DINING WEEK – Oswajanie kuchni premium
Z WARSZAWY DO BERLINA – Supper Club, czyli pomysł na biznes i promocja Polski w jednym
Z LONDYNU DO SZANGHAJU – kluczowe trendy w architekturze gastronomicznej –
pop & fine dining
O nowej usłudze
18:00
ZAKOŃCZENIE KONFERENCJI
19:00
AFTERPARTY
Uwaga!
Organizatorzy zastrzegają sobie drobne zmiany w programie, które wynikną z przyczyn od nich niezależnych.