SESJA 1 – SKUTECZNA REKRUTACJA I WDRAŻANIE DO PRACY
ORAZ EFEKTYWNE ZWALNIANIE
Podczas sesji uczestnicy:
- poznają wszystkie elementy procesu rekrutacji i pułapki z nim związane, aby zwiększyć skuteczność rekrutacji i pozyskać z rynku kandydatów z potencjałem rozwoju i wydajnej pracy,
- dowiedzą się czym jest marka pracodawcy i jak ją budować, by stale przyciągać najlepszych kandydatów,
- poznają sekrety dobrze przygotowanego ogłoszenia,
- dowiedzą się o czym warto, a o czym nie warto mówić podczas pierwszego dnia pracy,
- stworzą listę kontrolną czynności obowiązkowych na etapie wdrożenia dla swojej restauracji,
- przygotują zarys programu wdrażania nowych pracowników w swojej restauracji- zarówno pod względem zagadnień, jak i czasu trwania programu,
- dowiedzą się, jak zwiększyć skuteczność programu wdrażania,
- dowiedzą się, jaką rolę odgrywają codzienne briefingi,
- dowiedzą się, na czym polega i jaką wagę ma mądre zwalnianie oraz dowiedzą się kiedy już czas to zrobić.
SESJA 2 – ZARZĄDZANIE MILLENIALSAMI W GASTRONOMII ORAZ SKUTECZNE BUDOWANIE ZAANGAŻOWANIA PRACOWNIKÓW W ROZWÓJ TWOJEGO BIZNESU
„Nie da się dogadać z nowym pokoleniem- są leniwi, roszczeniowi i nie cenią pracy”.
„Do gastronomii przychodzą ludzie bez ambicji. To ludzie, którym się nie chce chcieć. Żadne systemy motywacyjne nie działają.”
„Pracownicy odchodzą, bo praca w gastronomii obecnie czeka na każdym rogu. Nic z tym nie zrobimy.”
Podczas sesji uczestnicy:
- dowiedzą się kim są millenialsi, jakimi cechami się wyróżniają, jakimi wartościami żyją – to wszystko by ich poznać i zrozumieć,
- poznają klucz do zrozumienia przedstawicieli poszczególnych pokoleń,
- na podstawie zdobytej wiedzy wypracują własny model zarządzania millenialsami oraz
- przygotują dla nich wewnątrzfirmowy program rozwojowy, którego celem będzie poprawa wzajemnych relacji i podniesienie efektywności / wydajności pracy,
- dowiedzą się jak definiuje się zaangażowanie i jak je można mierzyć,
- poznają czynniki zaangażowania oraz 4 metody zwiększania zaangażowania,
- wspólnie wypracują model kultury angażującej oraz opracuję cechy angażującego menedżera,
- przygotują ramy programu zwiększania zaangażowania w restauracji,
- uświadomią sobie, że angażowanie ludzi jest koncepcją zarządzania, a nie skrzynką narzędziową.
SESJA 3 – RELACJA PRACOWNIK/ PRACODAWCA A UNIKALNE
DOŚWIADCZENIE KLIENTA I SPRZEDAŻ
„Dla klientów najważniejsza jest jakość jedzenia oraz stosunek tej jakości do ceny.”
„Jestem kelnerem, a nie sprzedawcą.”
Podczas sesji uczestnicy:
- przeanalizują wpływ relacji wewnętrznych w firmie na unikalne doświadczenie klienta i zyski firmy,
- dowiedzą się jak budować atmosferę i unikalne doświadczenie klienta,
- poznają różnorodne (nieoczywiste i niebanalne) przykłady na budowanie unikalnego doświadczenia klienta,
- omówią proces sprzedaży – dowiedzą się gdzie się on zaczyna i gdzie kończy, i jak warto o nim myśleć,
- poznają typy klientów i dowiedzą się jak z nimi współpracować,
- dowiedzą się, czym różni się klient ambasador od lojalnego klienta,
- poznają techniki wywierania wpływu i dowiedzą się jak je stosować,
- dowiedzą się jak radzić sobie z obiekcjami klienta,
- poznają i przetrenują10 podstawowych zasad skutecznej sprzedaży,
- zrozumieją istotę najtańszego i najskuteczniejszego marketing relacyjnego.
SESJA 4 – TAJNIKI SKUTECZNEGO ZARZĄDZANIA – PODSUMOWANIE I BUDOWA
PLANÓW WDRAŻANIA ZMIAN
„W gastronomii pracownikom nie można ufać. Restaurator/menedżer/szef kuchni powinien wszystkiego dopilnować sam, inaczej restauracja nie będzie dochodowa.”
„Kuchnia nigdy nie dogada się z salą. To konflikt interesów na zawsze.”
„Kary finansowe – to jedyna metoda, która w gastronomii działa. Pracownicy rzadko pracują rzetelnie i często oszukują, więc trzeba trzymać ich krótko. Uczciwe wynagrodzenie tak, ale tylko jeśli wywiązują się z zadań.”
Podczas sesji uczestnicy:
- poznają 7 nawyków dobrego menedżera i jego najważniejsze obowiązki
- dowiedzą się jakie są największe błędy szefa
- dowiedzą się czym jest autentyczne przywództwo
- podzielą się doświadczeniami z wdrażania zmian w swoich restauracjach
- podsumują zdobytą wiedzę i umiejętności, przedstawią swoje sprawdzone metody
- na podstawie pracy w ciągu 6 tygodni trwania Programu przygotują własny zestaw narzędzi będących bazą skutecznego zarządzania w ich restauracjach