SESJA 1 – SKUTECZNA REKRUTACJA I WDRAŻANIE DO PRACY
ORAZ EFEKTYWNE ZWALNIANIE

Podczas sesji uczestnicy:

  • poznają wszystkie elementy procesu rekrutacji i pułapki z nim związane, aby zwiększyć skuteczność rekrutacji i pozyskać z rynku kandydatów z potencjałem rozwoju i wydajnej pracy,
  • dowiedzą się czym jest marka pracodawcy i jak ją budować, by stale przyciągać najlepszych kandydatów,
  • poznają sekrety dobrze przygotowanego ogłoszenia,
  • dowiedzą się o czym warto, a o czym nie warto mówić podczas pierwszego dnia pracy,
  • stworzą listę kontrolną czynności obowiązkowych na etapie wdrożenia dla swojej restauracji,
  • przygotują zarys programu wdrażania nowych pracowników w swojej restauracji- zarówno pod względem zagadnień, jak i czasu trwania programu,
  • dowiedzą się, jak zwiększyć skuteczność programu wdrażania,
  • dowiedzą się, jaką rolę odgrywają codzienne briefingi,
  • dowiedzą się, na czym polega i jaką wagę ma mądre zwalnianie oraz dowiedzą się kiedy już czas to zrobić.

SESJA 2 – ZARZĄDZANIE MILLENIALSAMI W GASTRONOMII ORAZ SKUTECZNE BUDOWANIE ZAANGAŻOWANIA PRACOWNIKÓW W ROZWÓJ TWOJEGO BIZNESU

„Nie da się dogadać z nowym pokoleniem- są leniwi, roszczeniowi i nie cenią pracy”.
„Do gastronomii przychodzą ludzie bez ambicji. To ludzie, którym się nie chce chcieć. Żadne systemy motywacyjne nie działają.”
„Pracownicy odchodzą, bo praca w gastronomii obecnie czeka na każdym rogu. Nic z tym nie zrobimy.”

Podczas sesji uczestnicy:

  • dowiedzą się kim są millenialsi, jakimi cechami się wyróżniają, jakimi wartościami żyją – to wszystko by ich poznać i zrozumieć,
  • poznają klucz do zrozumienia przedstawicieli poszczególnych pokoleń,
  • na podstawie zdobytej wiedzy wypracują własny model zarządzania millenialsami oraz
  • przygotują dla nich wewnątrzfirmowy program rozwojowy, którego celem będzie poprawa wzajemnych relacji i podniesienie efektywności / wydajności pracy,
  • dowiedzą się jak definiuje się zaangażowanie i jak je można mierzyć,
  • poznają czynniki zaangażowania oraz 4 metody zwiększania zaangażowania,
  • wspólnie wypracują model kultury angażującej oraz opracuję cechy angażującego menedżera,
  • przygotują ramy programu zwiększania zaangażowania w restauracji,
  • uświadomią sobie, że angażowanie ludzi jest koncepcją zarządzania, a nie skrzynką narzędziową.

SESJA 3 – RELACJA PRACOWNIK/ PRACODAWCA A UNIKALNE
DOŚWIADCZENIE KLIENTA I SPRZEDAŻ

„Dla klientów najważniejsza jest jakość jedzenia oraz stosunek tej jakości do ceny.”
„Jestem kelnerem, a nie sprzedawcą.”

Podczas sesji uczestnicy:

  • przeanalizują wpływ relacji wewnętrznych w firmie na unikalne doświadczenie klienta i zyski firmy,
  • dowiedzą się jak budować atmosferę i unikalne doświadczenie klienta,
  • poznają różnorodne (nieoczywiste i niebanalne) przykłady na budowanie unikalnego doświadczenia klienta,
  • omówią proces sprzedaży – dowiedzą się gdzie się on zaczyna i gdzie kończy, i jak warto o nim myśleć,
  • poznają typy klientów i dowiedzą się jak z nimi współpracować,
  • dowiedzą się, czym różni się klient ambasador od lojalnego klienta,
  • poznają techniki wywierania wpływu i dowiedzą się jak je stosować,
  • dowiedzą się jak radzić sobie z obiekcjami klienta,
  • poznają i przetrenują10 podstawowych zasad skutecznej sprzedaży,
  • zrozumieją istotę najtańszego i najskuteczniejszego marketing relacyjnego.

SESJA 4 – TAJNIKI SKUTECZNEGO ZARZĄDZANIA – PODSUMOWANIE I BUDOWA
PLANÓW WDRAŻANIA ZMIAN

„W gastronomii pracownikom nie można ufać. Restaurator/menedżer/szef kuchni powinien wszystkiego dopilnować sam, inaczej restauracja nie będzie dochodowa.”
„Kuchnia nigdy nie dogada się z salą. To konflikt interesów na zawsze.”
„Kary finansowe – to jedyna metoda, która w gastronomii działa. Pracownicy rzadko pracują rzetelnie i często oszukują, więc trzeba trzymać ich krótko. Uczciwe wynagrodzenie tak, ale tylko jeśli wywiązują się z zadań.”

Podczas sesji uczestnicy:

  • poznają 7 nawyków dobrego menedżera i jego najważniejsze obowiązki
  • dowiedzą się jakie są największe błędy szefa
  • dowiedzą się czym jest autentyczne przywództwo
  • podzielą się doświadczeniami z wdrażania zmian w swoich restauracjach
  • podsumują zdobytą wiedzę i umiejętności, przedstawią swoje sprawdzone metody
  • na podstawie pracy w ciągu 6 tygodni trwania Programu przygotują własny zestaw narzędzi będących bazą skutecznego zarządzania w ich restauracjach